نماینده مردم همدان در مجلس:

وعده دولت، عدم کسری در بودجه سال آتی است

نماینده مردم کرمان در مجلس:

تاخیر دولت در ارائه بودجه طبیعی بود‌ | امسال تنها سالی است که بودجه کسری ندارد

نماینده مردم کرمان در مجلس بیان کرد: منابع بودجه تا پایان سال تامین است و کسری بودجه نداریم.
کد خبر: ۱۳۹۴۵۶۲

حسین جلالی در گفتگو با جام‌جم آنلاین با بیان اينکه منابع بودجه تا پایان سال تامین است، اظهار کرد: امسال تنها سالی است که کشور با کسری بودجه مواجه نیست‌.

وی گفت: چون سیاست‌های ابلاغی کل کشور دیر و در پایان شهریور ماه اعلام شد، فرصت چندانی نمانده بود و دولت از مهرماه کار بودجه‌نویسی را آغاز کرد و به همین جهت چون بودجه در این چند ماه باید بر اساس سیاست‌های کشور بسته می‌شد بنابراین طبیعی بود که دولت در ارائه لایحه بودجه تاخیر داشته باشد‌.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم بعدتر به دست‌ مجلس خواهد رسید، ممکن است تغییراتی در بودجه ایجاد شود.

به گفته وی اگر دولت برنامه هفتم را ظرف سه ماه ارائه دهد عالی است اما اگر طولانی‌تر از سه ماه شود هر سیاستی که در برنامه هفتم با بودجه منافات داشته باشد دولت موظف است سریع اصلاحیه را به مجلس رسانده و مجددا رای بگیرد‌.

جلالی ادامه داد: امیدوارم تعارضی بین برنامه هفتم و بودجه وجود نداشته نباشد اما اگر مواردی وجود داشته باشد که نیازمند هماهنگی و اصلاح باشد، قطعا رای دوباره مجلس لازم است و این ممکن است اختلالاتی در روند بودجه ایجاد کند.

این مسئول گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین مجلس و دولت وجود دارد و امیدواریم این هماهنگی موجب شود مشکلات کمتری بروز کند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها